1. Preambulum
1.1. Jelen szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a www.stahymuvek.hu domain név alatt működő szolgáltatások igénybevételére irányuló honlap működtetője, dr. Stahorszki Márta e.v. (adószám: 58343188-1-35), mint szolgáltatást nyújtó (a továbbiakban: Szolgáltató) és a szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználó (a továbbiakban: Felhasználó vagy Fogyasztó) között létrejövő szerződés olyan általános feltételeit jelentik, amelyeket a Felhasználó a szolgáltatások igénybevételével kifejezetten elfogad és magára nézve kötelező erejűnek ismeri el. Szállító és Felhasználó a továbbiakban együttesen, mint Felek. Az ÁSZF a Szolgáltató és a Felhasználó jogait és kötelezettségeit, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit tartalmazza.
1.2. A Szolgáltató bármikor, előzetes értesítés vagy a Felhasználó hozzájárulása nélkül jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosítás Szolgáltatónak a honlapján történő közzétételével lép hatályba, és hatályba lépést követően mind a Szolgáltatóra, mind pedig a Felhasználóra nézve kötelező erővel bír. A Szolgáltató által nyújtott bármely szolgáltatás igénybe vétele és használata a módosított ÁSZF elfogadását jelenti.
1.3. Az ÁSZF Szolgáltató által történő módosítása nem érinti az 4. pont szerint létrejövő szerződések feltételeit, e szerződések feltételeire a szerződés létrejöttének időpontjában hatályos ÁSZF irányadó.
1.4. Szolgáltató adatai:
Név: dr. Stahorszki Márta e.v.
Székhely: 4482 Kótaj, Katona Pál u. 24.
Nyilvántartási szám: 56859498
Adószám: 58343188-1-35
E-mail: stahymuvek@gmail.com
Telefonszám: +36303297124
Weboldal: www.stahymuvek.hu
Tárhely-szolgáltató:
Cégnév: Shoprenter.hu Kft.
Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
Telefonszám: +3670/410-2535, +361/234-5011
E-mail cím: info@shoprenter.hu
Weboldal: www.shoprenter.hu
1.5. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) és az az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
2. Regisztráció:
2.1. A Felhasználónak - a vásárlási folyamat egyszerűsítéseként - lehetősége van a webshopban a vásárlást megelőzően elvégezni az általános regisztrációt, de regisztráció nélkül is igénybe veheti a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást. A regisztráció elvégzése megkönnyíti a későbbi vásárlást, mert regisztrációjával csak be kell jelentkeznie. Felhasználó regisztrációja során köteles a Szolgáltató által a honlapon erre rendszeresített űrlapot az ott meghatározottak szerint és tartalommal megfelelően kitölteni, a kitöltött űrlapot a Szolgáltatónak megküldeni. Amennyiben a Felhasználó a megfelelően kitöltött regisztrációs űrlapot a Szolgáltató rendelkezésére bocsátotta, a Szolgáltató a regisztráció iránti kérelem Szolgáltató által történő tudomásul vételről a Felhasználó által rendelkezésre bocsátott elektronikus postafiókra küldött elektronikus levélben értesíti a Felhasználót.
2.2. A Szolgáltató által a honlapon nyújtott egyes szolgáltatások - így különösen a honlapon üzemeltetett webáruház termékei közötti böngészés, a termékek illusztrációjának és leírásának megismerése, a honlapon közzétett nyilvános tartalmak megismerése és letöltése - bárki számára regisztráció nélkül igénybe vehető, aki az ÁSZF-et elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2.3. A Felhasználó a honlapon történő regisztrációjával/vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a honlapon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
2.4. A Felhasználó regisztrációja/vásárlása során köteles saját, valós adatait megadni. a regisztráció/vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyekhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, amennyiben a Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
2.5. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető károkért, szállítási késedelmekért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
2.6. A Felhasználó köteles jelszavát titokban tartani, és megakadályozni, hogy az illetéktelen harmadik személy tudomására jusson vagy hozzáférhetővé váljon. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha jelszava illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik, vagy azt a Felhasználó elfelejti.
3. Megvásárolható termékek, árak:
3.1. A meghirdetett termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, az árak alanyi adómentesek, továbbá nem tartalmazzák a házhoz szállítás/csomagolás költségét, utánvételes megrendelés esetén az utánvét költségét.
3.2. A honalpon a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. Az online megjelenített termékek mintája/színe a valóságban némileg eltérhetnek, azért a honlapon megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználót az akcióról és annak időtartamáról.
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a honlapon feltüntetésre (pl.: a termék közismert árától jelentősen eltérő, pl: 0 Ft-os), Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlja a valós áron történő vásárlás lehetőségét, amelynek ismeretében a Felhasználó eldöntheti, hogy megrendeli a terméket valós árán vagy elállhat vásárlási szándékától.
4. A rendelés menete, fizetési feltételek:
4.1. A Felhasználó regisztrációját követően a webshopba való bejelentkezés után/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
4.2. A Felhasználó a "Kosárba" gombbal kosárba helyezi a kiválasztott terméket.
A Kosár "Megtekintés" gombjára kattintva megtalálhatóak a vásárlás során kosárba helyezett termékek. A Felhasználó a megrendelés véglegesítéséig jogosult a kosár tartalmát módosítani. A kosár automatikusan kiszámolja a rendelés végösszegét.
4.3. A Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők.
Fizetés előre utalással: A Felhasználó a megrendelt termék - a termék bruttó vételárát és a szállítási díjat is magába foglaló - teljes ellenértékét a visszaigazoló e-mail-ben található bankszámlára 5 napon belül köteles átutalni. A fizetés akkor minősül teljesítettnek, amikor a teljes összeg a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül, ezt követően válik jogosulttá a Felhasználó a termék általa meghatározott módon történő átvételére.
Fizetés utánvéttel: Szolgáltató MPL-es csomagküldés esetén biztosítja az utánvételes fizetést, amikor a Felhasználó a csomag átvételekor fizeti ki a vételárat. Ebben az esetben a végösszeg a megrendelt termék bruttó vételárából, a szállítási díj összegéből, valamint az utánvét költségéből áll. Az utánvét összege bruttó 565 forint. MPL csomagautomatás átvétel esetén csak bankkártyás fizetésre van lehetőség.
Bankkártyás fizetés Barionnal: megrendelésed feldolgozását követően a megadott e-mail címedre küldünk egy díjbekérőt/számlát. A levélben található linkre kattintva bankkártyával vagy Barion tárcáddal is kiegyenlítheted a vételárat.
4.4. A Felhasználó - amennyiben meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel a megrendelni kívánt áruknak és adatai helyesen szerepelnek, a "Megrendelem" gombra kattintva zárhatja megrendelését. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldését követően is kérni az esetleges hibák javítását e-mail-ben.
Felhasználó a vásárlás végén elhelyezett "Megjegyzés" rovatban üzenhet a Szolgáltatónak.
4.5. Megrendelés leadására a hét bármely napján lehetőség van. A Szolgáltató a megrendelés elküldését követően a Felhasználó által megadott e-mail-ben 48 órán belül visszaigazolja a megrendelést. A visszaigazoló e-mail-ben a Szolgáltató értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről, a fizetéshez szükséges adatokról. Amennyiben a visszaigazolás e határidőn belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül.
4.6. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 3-5 munkanapon belül. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni. A teljesítési határidő nem foglalja magába a Futárszolgálat szállítási határidejét. A Futárszolgálat késedelmek kiszállításából eredő károkért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
4.7. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató a dolog (termék) tulajdonának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolgot (termék) átvételére köteles. Megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül. A webshopon keresztül megkötött, a Szolgáltató általános szerződési feltételei szerint létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, nem kerül iktatásra a Szolgáltatónál, ennek okán a későbbiekben papír alapon nem elérhető. A szerződés részleteit a Felhasználónak küldött elektronikus visszaigazoló levél tartalmazza.
5. Szállítás:
5.1. A szállítás a Szolgáltatóval kötött külön szerződés alapján fuvarozó közreműködésével történik. A szállítás díjai az ország határán belülre történő szállítás esetén egységesen és a megrendelt termékektől függetlenül az alábbiak:
MLP csomagszállítás: bruttó 990,- Ft
MPL Postapont: bruttó 990,- Ft
MPL Postán maradó: bruttó 990,- Ft
MPL házhozszállítás: bruttó 1990,- Ft
Foxpost csomagautomata: bruttó 1190,- Ft
5.2. Szállítás esetén a Felhasználó nyomban köteles megvizsgálni, hogy a szállított termék csomagolása nem sérült-e, hogy valamennyi megrendelt termék szállításra került-e. A megrendelt termékek átadásáról jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyen feltüntetésre kerül a csomagolás esetleges sérülései és hiányosságai. A jegyzőkönyvet mind a Felhasználó, mind pedig a szállítást végző fuvarozó képviselője köteles aláírni. Sérülés esetén a Felhasználó a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.
5.3. Csomagautomatás átvétel esetén a sérülést/hiányt az átvétel napján, de legkésőbb 3 napon belül Felhasználónak jeleznie kell a Szolgáltató elektronikus elérhetőségén, melyhez mellékeli a sérült csomagról készült fotót.
5.4. Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a visszaszállítás és az újbóli kézbesítés díját a Felhasználó viseli. A csomag újraküldését kizárólag a többletköltség kiegyenlítése esetén áll módunkban ismételten elindítani.
6. Elállás joga:
6.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet) szabályozása értelmében a Felhasználó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket (tartozékaival együtt). Jelen tájékoztató hiányában az elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik.
6.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
6.3. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
6.4. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak abban az esetben nem kell viselnie, ha a megrendelt termék hibás, ebben az esetben a Szolgáltató vállalta e költség viselését - ennek érdekében fogyasztó köteles a Szolgáltató által meghatározott szállítási módot igénybe venni (futárszolgálat). Minden más esetben a Fogyasztót terheli a visszaküldés költsége.
6.5. Szolgáltató követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
6.6. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
6.7. A Fogyasztó a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén nem gyakorolhatja az elállási jogát, így különösen
6.7.1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
6.7.2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
6.7.3. olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
6.7.4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
6.7.5. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
6.7.6. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
6.8. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
6.9. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
6.10. Fogyasztó köteles az árukat (tartozékaival együtt) indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
6.11. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
6.12. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
6.13. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
6.14. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
6.15. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.16. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (7.6. pontban található nyilatkozat-minta kitöltésével és Szolgáltatónak történő megküldésével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el a Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
6.17. Fogyasztónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Fogyasztót terheli!
6.18. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.
6.19. Az elállási jog csak a Ptk. szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
6.20. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.
7. Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát - erre vonatkozó kifejezett nyilatkozatával - a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
7.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email-en keresztül történő értesítés esetén az email (üzenet) küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató.
7.3. A Fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. A termékeket az alábbi Postára kell visszaküldeni MPL futárszolgálattal: Budapest 114 - Mammut posta. . A határidő megtartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).
7.4. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
7.6. Elállási nyilatkozat-minta:
Elállási nyilatkozat-minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett [ide a vállalkozásnak a nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):
Kelt
8. Jótállás, szavatosság:
8.1. Hibás teljesítés: A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
9. Kellékszavatosság:
9.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
A Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
9.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
9.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
9.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A Fogyasztó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
9.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
10. Termékszavatosság
10.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. alapján.
10.2. Milyen jogok illetik meg a Fogyasztót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
10.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
10.4. Milyen határidőben érvényesítheti a Fogyasztó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Fogyasztónak kell bizonyítania.
10.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
11. Jótállás:
11.1. Milyen esetben élhet a Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet) alapján a Szolgáltató jótállásra köteles a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet 1. számú mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek (pl: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban jelen pontban együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.
11.2. Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A Fogyasztó jótállási joga alapján kijavítási vagy kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A jótállási idő a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
a.) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év;
b.)250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
11.3. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
11.4. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
11.5. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott
igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
11.6. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
12. A szavatossági igény esetén történő eljárás:
12.1. Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a Fogyasztó hátrányára nem térhet el.
12.2. A Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
12.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
12.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
12.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
12.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Fogyasztót.
12.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
12.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
13. Vegyes Rendelkezések
13.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
13.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
13.3. Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
13.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
13.5. A Felek rögzítik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában a magyar jog az irányadó.
13.6. A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
14. Panaszkezelés rendje (Fogyasztónak minősülő Felhasználók esetén):
14.1. A webshop célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon vagy e-mail címen közölheti.
14.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
14.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
14.4. Tájékozatom, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
14.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
1. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 326/2024. (XI. 14.) Korm. rendelet szerint a Fogyasztó lakóhelye szerinti illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok járnak el. A kormányhivatalok elérhetőségei: https://www.kormanyhivatalok.hu/
2. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a kérelmében megjelölt békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Postacím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36
Telefonszám: 06-72-507-154
Mobil: +36 20 283-3422
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap: www.baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Postacím: 6001 Kecskemét, Pf.228.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-70-938-4765, 06-70-938-4764
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: bekeltetes@bmkik.hu
Honlap: www.bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-090
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Postacím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszám: +36-1-488-21-31
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710; 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu; nemes.brigitta@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu
Heves Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fsz. 1.
Postacím: 3300 Eger, Faiskola u. 15.
Telefonszám: 06-36-416-660/105-ös mellék
Mobil: 06-30-967-4336
E-mail: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 303-304.
Mobil: 06-20-373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu
Honlap: www.jaszbekeltetes.hu
Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-010; 06-34-513-012
Mobil: 06-30-201-1647; 06-30-201-1877
E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Honlap: www.nkik.hu
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: http://panaszrendezes.hu/
Somogy Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-000
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: +36-42-420-280
Fax: +36-42-420-180
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu
Tolna Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu; t-tiv@tmkik.hu
Vas Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-506-645
Fax: 06-94-316-936
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
Honlap: www.vasibekelteto.hu
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 115-116.
Telefonszám: 06-88-814-121; 06-88-814-111
E-mail: info@bekeltetesveszprem.hu
Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu
Zala Vármegyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi út 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Honlap: www.bekelteteszala.hu
14.6. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó és a Szolgáltató közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
14.7. A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
14.8. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratát megküldeni a békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a Szolgáltató egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér, a Szolgáltató egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
14.9. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
15. Online Vitarendezési platform:
15.1. Az Európai Bizottság által létrehozott platform, amelybe a Fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ezáltal a Fogyasztók érvényesíteni tudják jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
15.2. A Fogyasztó az interneten vásárolt áruval (termékkel) vagy szolgáltatással kapcsolatban panaszt kíván tenni, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti a jelen pontban foglalt online vitarendezési eszközt. Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
16. Szerzői jogok:
16.1. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: Szjt) értelmében a https://stahymuvek.hu, mint weboldal szerzői jogvédelem alá tartozik, tilos a https://stahymuvek.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, vagy más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
16.2. A https://stahymuvek.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
16.3. Tilos a https://stahymuvek.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése, a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése, bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://stahymuvek.hu weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
16.5. A https://stahymuvek.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
16.6. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000,- Ft, illetve szavanként 20.000,- Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, amelynek összegét szintén a jogsértő Felhasználóra hárítja.
17. Adatvédelem:
A Felhasználó a jelen ÁSZF 1.1 pontjában rögzítettek szerinti elfogadásával együtt elfogadja és elismeri a Szolgáltató adatvédelmi nyilatkozatát, amely a honlapon bárki számára szabadon hozzáférhető és megismerhető.
A honlap adatkezelési tájékoztatója elérhető az alábbi oldalon: Adatkezelési tájékoztató